Romeo si Julieta


Scena a V -a

Romeo si Julieta la fereastra.

Julieta

Vrei sa si pleci? Departe-i ziua inca!
Privighetoarea fu, nu ciorcalia
Ce-ti cugeta auzul sperios.
Ea canta noaptea colea, intre rodii..
O, crede-ma, iubitul meu, a fost
Privighetoarea…

Romeo

Ciocarlia fu…
Ea, care-i solul diminetii, nu
Privighetoarea… Vezi, iubita mea,
Lumina cea pizmasa ce tiveste
Si norii ii desparte-n rasarit
Si-a mistuit opaitele noaptea,
Pe culmile ce fumega rasare
Voioasa zi… Atarna de plecare
Viata mea. Intarzierea-i mparte!

Julieta

O, nu-i lumina zilei, nu-i, iubite,
E-un meteor ce soarele-l trimite
Ca purtator de torta-n noaptea-aceasta,
Sa-ti lumineze-n drum spre Mantua!..
Ramai dar: nu-i nevoie sa pleci inca…

Romeo

Da, lasa-i sa ma prinda si sa mor!
Mor impacat, fiindca tu mi-o ceri!
Nu-i ochiul diminetii-n zarea sura,
E-un pal reflex al frumusetii Cynthiei;
Nu-i ciocarlia ale carei triluri
Departe peste capetele noastre
Fac sa rasune boltile albastre!
Pleacarea-i cea mai groaznica durere,
Zabava-i fericire… Vino, moarte,
O, vino, daca Julieta cere…
Iubito, nu-i asa? Hai sa vorbim,
Sa povestim, – ca ziua e departe.

Julieta

E zi, e zi! Fugi! Du-te. Pleaca-n pripa
E glasul cicarliei care tipa
Asa strident in note ascutite…
Spuneai ca-n glasul ei e armonie?…
Dar nu-i, deoarece el ne dezbina…
Si  se mai spune despre ciocarlie
Ca ea cu hada broasca-si schimba ochii?
De ce nu ar schimba mai bine glasul!
Ca e te smulge, vai, de langa mine…
Si chiotele ei, cand ziua vine,
Te-alunga ca un corn de vanatoare…
O, du-te!… S-a facut lumina mare,
Tot mai lumina…

Romeo

Cum? Tot mai lumina!
Tot mai pustiu si tot mai intuneric!…

Julieta

Zboara, viata, intra, zi!

Romeo

Cobor, o sarutare, cea din urma!

Julieta

O, te-ai si dus?…Te-ai dus, iubitul meu,
Amic si sot! Romeo, da-mi de stire
In fiecare ceas de peste zi!
O clipa chiar cuprinde multe zile;
Ah, socotind asa, voi fi batrana,
Pan’ voi vedea iar pe Romeo al meu!

Romeo

Ramai cu bine! Imi voi da silinta
Sa ai din parte-mi, adorato, stiri…

Julieta

O, crezi ca ne vom mai revedea vreodata?

Romeo

Nu ma-ndoiesc si toata suferinta
Ne va sluji spre sfinte amintiri…

Julieta

O, Doamne, am urate presimtiri…
Imi pare, cum te vad, acolo, jos,
Ca zaci in fundul unei groape, mort…
Esti palid tu, ori ochiul ma insala?

Romeo

Si tu, iubito-mi pari asa de pala:
Durerea e ce sangele ni-l bea…

Julieta

Norocule! tu treci drept nestatornic,
Dar daca esti asa, o, ce vei face
Cu el asa de credincios si dornic?
Fii nestatornic asadar, noroace!
Sa pot spera ca nu-l vei tine mult
Si mi-l trimiti iar inapoi…

Lasă un răspuns

